Metin Tour Logo
Polska komórka+48 508 736 461tel, sms, Viber, WhatsApp
Turecka komórka+90 531 707 9444tel, sms, Viber, WhatsApp
Polska infolinia22 292 42 19 codz. 9-21opłata jak za połączenie lokalne w Polsce

FAQ

Jak rezerwować?

Rezerwacji dokonują Państwo samodzielnie na stronie. Poniżej link z krótkim instruktażem:

https://metintour.pl/jak-rezerwowac

Czy otrzymam jakieś potwierdzenie rezerwacji?

Po poprawnym dokonaniu rezerwacji otrzymują Państwo potwierdzenie rezerwacji/płatności wraz z biletem na maila. Następnie zawsze dzień przed wycieczką kontaktujemy się odnośnie godziny i miejsca zbiórki. Otrzymany wcześniej bilet należy okazać w dniu wycieczki przewodnikowi lub kierowcy. Wystarczy zrzut ekranu lub zdjęcie.

Jak mogę zapłacić za wycieczki?

Płatności można dokonać na trzy sposoby:

· przelew online całość (płatność w złotówkach, przelewem lub BLIKiem),

· płatność online zaliczki i dopłata gotówką w obcej walucie (€, $ lub liry tureckie) u przewodnika w dniu wycieczki oraz

· płatność gotówką w obcej walucie u przewodnika w dniu wycieczki.

Podczas dokonywania rezerwacji online (krok 3) można wybrać dogodną dla siebie formę płatności oraz walute.

Rezerwując wycieczki na naszej stronie internetowej obowiązują Państwa ceny internetowe przy wyborze płatności online lub wpłacie zaliczki (żółte ceny).Przy płatności w dniu wycieczki obowiązują ceny regularne.

*W przypadku rezerwacji więcej niż jednej wycieczki płatność/dopłata za wszystkie wycieczki następuje w dniu pierwszej wycieczki.

Gdzie i o której godzinie jest miejsce zbiórki na wycieczkę?

Odbieramy zawsze Państwa spod hotelu lub najbliższego punktu gdzie jest możliwy wjazd autokaru. Dzień przed wycieczką w godzinach popołudniowo-wieczornych kontaktujemy się odnośnie dokładnej godziny i miejsca zbiórki na wycieczkę przez WhatsApp lub SMS. Klient jest zobowiązany do posiadania włączonego telefonu w przeddzień zamówionej wycieczki oraz w czasie trwania wycieczki. Tolerancja spóźnienia naszego transportu +20min. Po tym czasie prosimy o kontakt sms lub telefon na numer +90 531 707 9444

Jak kontaktować się z Metin Tour będąc w Turcji?

W razie pilnych spraw można się z nami kontaktować przez WhatsApp na numer +90 531 707 9444 lub +48 508 736 461. Jest to nasz główny kanał komunikacji.

Czy mogę zarezerwować miejsce w autokarze?

Nie rezerwujemy i nie przydzielamy numerów miejsc w autokarze. Zajmują Państwo dowolnie wybrane wolne miejsce.

Co się stanie jeśli spóźnię się na zbiórkę?

Jeśli nie ma Państwa na miejscu zbiórki, a Państwa telefon nie odpowiada, wycieczka rusza dalej. W tej sytuacji nie zwracamy pieniędzy za wycieczkę.

Czy mogę zrezygnować z wycieczki?

Tak. Jeśli rezygnacja nastąpi na min.24h przed godziną zbiórki na zarezerwowaną wycieczkę, a wycieczka została wcześniej opłacona, zwracamy pełny koszt. Jeśli rezygnacja nastąpi na mniej niż 24h przed podaną godziną wyjazdu na wycieczkę, a wycieczka została wcześniej opłacona, nie ma możliwości rezygnacji ze zwrotem kosztów. Zwrot kosztów przysługuje w tym wypadku wyłącznie za okazaniem oświadczenia lekarskiego o chorobie.

W celu anulowania rezerwacji prosimy o wiadomość przez WhatsApp na numer +90 531 707 9444 lub +48 508 736 461 lub mailowo kontakt@metintour.pl.

Komu przysługują zniżki?

Zniżki proponujemy dzieciom w wieku 3-12 lat w wysokości nawet 50% ceny wycieczki w zależności od wycieczki (sprawdź odpowiedni cennik). Dzieci najmłodsze jadą na wycieczki bezpłatnie, ale bez gwarantowanego miejsca w autokarze. Nie ma specjalnych zniżek studenckich, dla emerytów czy rencistów itp.

Jak liczony jest wiek dziecka w Turcji?

Według Ministerstwa Turystyki w Turcji wiek dziecka liczony jest według jego rocznika urodzenia w dokumencie tożsamości. Na czas wycieczki należy bezwzględnie posiadać paszport/dowód osobisty dziecka i na prośbę obsługi lub służb kontrolnych należy okazać dokument poświadczający wiek dziecka. W przypadku braku paszportu/dowodu osobistego lub podania nieprawidłowych danych klient może zostać poproszony o stosowną opłatę lub może zostać niewpuszczony na teren zwiedzanego obiektu przez obsługę.

Co z ubezpieczeniem na wycieczkach?

Jako organizator turystyki w Turcji jesteśmy zobligowani obowiązkowym ubezpieczeniem na rzecz swoich turystów. Każde miejsce w autokarze jest ubezpieczone. Natomist w czasie całych wakacji są Państwo objęci ubezpieczeniem KL i NNW, które zakupili Państwo u organizatora swoich wczasów. Państwa polisa ubezpieczeniowa działa zarówno na plaży, nad basenem, w hotelu, kiedy wybiorą się Państwo samodzielnie na zakupy czy spacer. Przed wyjazdem do Turcji należy zapoznać się z warunkami Państwa ubezpieczenia. Żadne ubezpieczenie nie honoruje wypadków powstałych pod wpływem alkoholi i innych środków odurzających lub chorób przewlekłych, jeśli nie posiadają Państwo dodatkowego ubezpieczenia od chorób przewlekłych. W razie konieczności skorzystania z ubezpieczenia należy zadzwonić pod wskazany na polisie numer alarmowy, aby zgłosić wypadek/chorobę. Rezydent w żadnym wypadku nie pośredniczy w kontaktach z ubezpieczycielem. Tylko Państwo jako właściciel polisy mają obowiązek kontaktu z ubezpieczycielem i podania niezbędnych danych osobowych.

Czy wycieczka może być odwołana?

Z powodu sił wyższych, kataklizmów czy niewystarczającej liczby chętnych wycieczka może być odwołana. Zachęcamy do wczesnej rezerwacji z Polski – zwiększasz tym szansę ze wycieczka się odbędzie, a także możesz skorzystać z atrakcyjnych zniżek i promocji.

Z kim jedziemy na wycieczki?

Wycieczki krajoznawcze prowadzone są przez naszych doświadczonych polskich przewodników razem z przewodnikami tureckimi z ramienia Ministerstwa Turystyki. Wycieczki rekreacyjne np. Jeep Safari, Quad Safari odbywają się po dopieką przewodników anglo-, rosyjsko- i niemieckojęzycznych. Za transfery na wycieczki typu: łaźnia turecka, rejs statkiem, Aquapark odpowiedzialni są kierowcy.Jeśli nie ma Państwa na miejscu zbiórki, a telefon w Państwa pokoju hotelowym nie odpowiada, wycieczka rusza dalej. W tej sytuacji nie zwracamy pieniędzy za wycieczkę, możliwa jest zmiana terminu na inny lub zmiana na inną wycieczkę.

Na jakich wycieczkach jest polski przewodnik?

Polscy przewodnicy jadą z Państwem na wycieczki krajoznawcze tj. Kapadocja, Pamukkale, Efez, Dalyan, Tlos i Saklikent, Kanion Sapadere, Efez-Pamukkale, Demre-Myra-Kekova, Anamur, Aquarium. W opisie wycieczek w polu „w cenie” pojawia się lub nie „polski przewodnik ”. W przypadku grup zorganizowanych oferujemy polskiego przewodnika również na wycieczkach rekreacyjnych np. Rafting. Nasza kadra to zarówno polscy piloci z licencją w tym zawodzie oraz min. Kilkuletnim doświadczeniem w turystyce w Turcji a także polskojęzyczni przewodnicy mieszkający w Turcji na stałe. Posługują się jęz. polskim w stopniu bardzo dobrym oraz najlepiej znają i opowiedzą o zwyczajach, kulturze i życiu codziennym Turków. Są szczególnie lubiani przez naszych turystów.

Jakim transportem pojedziemy na wycieczkę?

W zależności od liczby chętnych, na wycieczki jeździmy autokarami 40, 30-osobowymi oraz busami na 20, 15 osób i busami 10-osobowymi na wycieczki prywatne. Jest to transport klasy turystycznej zgodny z wymogami przewozu pasażerów marki Mercedes, Safir, Volkswagen. Posiadają mikrofon, radio i/lub TV.

Jak rozpoznamy że to transport na naszą wycieczkę?

Przewodnik lub kierowca podejdzie do Państwa i poprosi o bilet lub sms z potwierdzeniem rezerwacji. Porównuje te dane ze swoją listą. Bardzo ważne jest aby po przyjeździe do Turcji potwierdzić rezerwację podając nr pokoju w Państwa hotelu sms-em na nr ++48 508 736 461

Czy w autokarach są toalety?

Nie ma toalet w autokarach, ze względu na gorący klimat Turcji. W czasie dłuższych wycieczek zatrzymujemy się max. co 2 h w zajazdach i na stacjach, gdzie znajduje się wiele toalet, najczęściej bezpłatnych. W razie nagłej potrzeby (w przypadku dzieci, nieżytów układu pokarmowego) zatrzymujemy się dodatkowo na życzenie.

Czy na wycieczkę mogę zabrać walizkę lub wózek dla dziecka?

Tak, oczywiście. Nasze autokary, busy posiadają luki bagażowe na walizki, wózki, etc. Bagaże podręczne zamieszczamy na górnych półkach lub pod fotelami.

Co to jest lunch pakiet i jak go zamawiać?

To inaczej suchy prowiant stosowany, jako substytut śniadania. Pojęcie stosowane przez obsługę hotelową. Każdy, kto wykupił pobyt w danym hotelu, ma prawo do skorzystania z lunch pakietu w sytuacji, gdy wyjeżdża na wycieczkę lub transfer bardzo wcześnie rano, zanim zacznie się godzina śniadania w hotelu bez względu na to czy jedzie z własnym czy z lokalnym biurem. Lunch pakiet przysługuje również dzieciom. Aby zamówić lunch pakiet należy wieczorem! W dniu poprzedzającym wczesny wyjazd zgłosić taką chęć recepcjoniście w hotelu podając ustnie lub pisząc na karteczce:

LUNCH PAKIET x 2 (jeśli 2 osoby), NR POKOJU, GODZINA. np. 5:00

Następnego dnia o podanej godzinie zgłaszamy się ponownie na recepcję i pobieramy swoje pudełka z zapakowanym prowiantem. Jest to najczęściej kanapka, pomidor, ogórek, ser, owoc.