FAQ - Najczęściej Zadawane Pytania

[accordions]
[accordion title="1) Dlaczego nasze wycieczki są takie tanie?"]
Przede wszystkim brak pośredników, którzy narzucają swoje prowizje, tj. hotele, rezydenci czy polski touroperator. Jesteśmy bezpośrednim organizatorem wycieczek fakultatywnych i jedynym polskim biurem podróży w Turcji, które działa w każdym regionie. Posiadamy najwyższą możliwą licencję „A” organizatora turystyki krajowej i zagranicznej w Turcji. Dzięki temu cena wycieczki jest naprawdę niska, a jakość kategorii A.
[/accordion]
[accordion title="2)  Czy program wycieczek różni się od tego proponowanego przez rezydenta w hotelu?"]
Większość naszych wycieczek posiada identyczny a nawet bogatszy program jak np. Kapadocja, Pamukkale, Efez. Programy wycieczek są naszymi programami autorskimi, dobrane pod katem oczekiwań i zainteresowań polskich turystów. Zatrzymujemy się w dobrych a nie najtańszych restauracjach. Stawiamy, na jakość a nie na ilość.
[/accordion]
[accordion title="3)  Co to jest lunch pakiet i jak go zamawiać?"]
To inaczej suchy prowiant stosowany, jako substytut śniadania. Pojęcie stosowane przez obsługę hotelową. Każdy, kto wykupił pobyt w danym hotelu, ma prawo do skorzystania z lunch pakietu w sytuacji, gdy wyjeżdża na wycieczkę lub transfer bardzo wcześnie rano, zanim zacznie się godzina śniadania w hotelu bez względu na to czy jedzie z własnym czy z lokalnym biurem. Lunch pakiet przysługuje również dzieciom. Aby zamówić lunch pakiet należy wieczorem! W dniu poprzedzającym wczesny wyjazd zgłosić taką chęć recepcjoniście w hotelu podając ustnie lub pisząc na karteczce:

LUNCH PAKIET x 2 (jeśli 2 osoby), NR POKOJU, GODZINA. np. 5:00

Następnego dnia o podanej godzinie zgłaszamy się ponownie na recepcję i pobieramy swoje pudełka z zapakowanym prowiantem. Jest to najczęściej kanapka, pomidor, ogórek, ser, owoc.
[/accordion]
[accordion title="4)  Co z ubezpieczeniem na wycieczkach?"]
W czasie całych Państwa wakacji są Państwo objęci ubezpieczeniem KL i NNW bez względu na to czy korzystają Państwo z naszych usług czy wycieczek od rezydenta. Państwa polisa ubezpieczeniowa działa zarówno na plaży, nad basenem, w hotelu, kiedy wybiorą się Państwo samodzielnie na zakupy czy spacer. Rezydenci w hotelu stosują nielegalne praktyki oczerniania lokalnych biur podróży, mówiąc o braku ubezpieczenia, tylko po to aby sprzedać swoje wycieczki. Przed wyjazdem do Turcji należy zapoznać się z warunkami Państwa ubezpieczenia. Żadne ubezpieczenie nie honoruje wypadków powstałych pod wpływem alkoholi i innych środków odurzających lub chorób przewlekłych, jeśli nie posiadają Państwo dodatkowego ubezpieczenia od chorób przewlekłych. W razie konieczności skorzystania z ubezpieczenia należy zadzwonić pod wskazany na polisie numer alarmowy, aby zgłosić wypadek/chorobę. Rezydent w żadnym wypadku nie pośredniczy w kontaktach z ubezpieczycielem. Tylko Państwo jako właściciel polisy mają obowiązek kontaktu z ubezpieczycielem i podania niezbędnych danych osobowych.
[/accordion]
[accordion title="5)  Z kim jedziemy na wycieczki?"]
Wycieczki krajoznawcze prowadzone są przez naszych doświadczonych polskich przewodników razem z przewodnikami tureckimi z ramienia Ministerstwa Turystyki. Wycieczki rekreacyjne np. Jeep Safari, Quad Safari odbywają się po dopieką przewodników anglo-, rosyjsko- i niemieckojęzycznych. Za transfery na wycieczki typu: łaźnia turecka, rejs statkiem, Aquapark odpowiedzialni są kierowcy.
[/accordion]
[accordion title="6)  Na jakich wycieczkach jest polski przewodnik?"]
Polscy przewodnicy jadą z Państwem na wycieczki krajoznawcze tj. Kapadocja, Pamukkale, Efez, Dalyan, Tlos i Saklikent, Kanion Sapadere, Efez-Pamukkale, Demre-Myra-Kekova, Anamur, Aquarium. W opisie wycieczek w polu „w cenie” pojawia się lub nie „polski pilot ”. W przypadku grup zorganizowanych oferujemy polskiego przewodnika również na wycieczkach rekreacyjnych np. Rafting. Nasza kadra to zarówno polscy piloci z licencją w tym zawodzie oraz min. Kilkuletnim doświadczeniem w turystyce w Turcji a także polskojęzyczni przewodnicy mieszkający w Turcji na stałe. Posługują się jęz. polskim w stopniu bardzo dobrym oraz najlepiej znają i opowiedzą o zwyczajach, kulturze i życiu codziennym Turków. Są szczególnie lubiani przez naszych turystów.
[/accordion]
[accordion title="7)  Jakim transportem pojedziemy na wycieczkę?"]
W zależności od liczby, na wycieczki jeździmy autokarami 40, 30-osobowymi oraz busami na 20, 15 osób i busami 10-osobowymi na wycieczki prywatne. Jest to transport klasy turystycznej zgodny z wymogami przewozu pasażerów marki Mercedes, Safir, Volkswagen. Posiadają mikrofon, radio i/lub TV.
[/accordion]
[accordion title="8)  Czy w autokarach są toalety?"]
Tak, ale nie korzystamy z toalet w autokarach ze względu na gorący klimat Turcji, który powoduje szybko brzydkie zapachy. W czasie dłuższych wycieczek zatrzymujemy się max. co 2 h w zajazdach i na stacjach, gdzie znajduje się wiele toalet, najczęściej bezpłatnych. W razie nagłej potrzeby (w przypadku dzieci, nieżytów układu pokarmowego) zatrzymujemy się dodatkowo na życzenie.
[/accordion]
[accordion title="9)  Czy na wycieczkę mogę zabrać walizkę lub wózek dla dziecka?"]
Tak, oczywiście. Nasze autokary, busy posiadają luki bagażowe na walizki, wózki, etc. Bagaże podręczne zamieszczamy na górnych półkach lub pod fotelami.
[/accordion]
[accordion title="10)  Czy mogę zarezerwować miejsce w autokarze?"]
Nie rezerwujemy i nie przydzielamy numerów miejsc w autokarze. Zajmują Państwo dowolnie wybrane wolne miejsce.
[/accordion]
[accordion title="11)   Gdzie i o której godzinie jest miejsce zbiórki na wycieczkę?"]
Odbieramy zawsze Państwa z hotelu. Prosimy oczekiwać przy głównej bramie hotelu, budce ochrony/szlabanie lub jeśli hotel nie ma bramy wjazdowej po prostu przed hotelem przy ulicy. W potwierdzeniu rezerwacji i na bilecie podajemy godzinę zbiórki. Tolerancja spóźnienia naszego transportu +20min. Po tym czasie prosimy o kontakt sms lub telefon na numer +90 531 707 9444.
[/accordion]
[accordion title="12)  Jak rozpoznamy że to transport na naszą wycieczkę?"]
Przewodnik lub kierowca podejdzie do Państwa i poprosi o bilet lub sms z potwierdzeniem rezerwacji. Porównuje te dane ze swoją listą. Bardzo ważne jest aby po przyjeździe do Turcji potwierdzić rezerwację podając nr pokoju w Państwa hotelu sms-em na nr +48 508736461.
[/accordion]
[accordion title="13)  Co się stanie jeśli spóźnię się na zbiórkę?"]
Jeśli nie ma Państwa na miejscu zbiórki, a telefon w Państwa pokoju hotelowym nie odpowiada, wycieczka rusza dalej. W tej sytuacji nie zwracamy pieniędzy za wycieczkę, możliwa jest zmiana terminu na inny lub zmiana na inną wycieczkę.
[/accordion]
[accordion title="14)  Czy mogę zrezygnować z wycieczki?"]
Tak. Jeśli rezygnacja nastąpi na min.24h przed godziną zbiórki na zarezerwowaną wycieczkę, a wycieczka została wcześniej opłacona, zwracamy pełny koszt. Jeśli rezygnacja nastąpi na mniej niż 24h przed podaną godziną wyjazdu na wycieczkę, a wycieczka została wcześniej opłacona, nie ma możliwości rezygnacji ze zwrotem kosztów. Zwrot kosztów przysługuje w tym wypadku wyłącznie za okazaniem oświadczenia lekarskiego o chorobie.
[/accordion]
[accordion title="15)  Czy wycieczka może być odwołana?"]
Z powodu sił wyższych, kataklizmów czy niewystarczającej liczby chętnych wycieczka może być odwołana. Zachęcamy do wczesnej rezerwacji z Polski – zwiększasz tym szansę ze wycieczka się odbędzie, a także możesz skorzystać z atrakcyjnych zniżek i promocji.
[/accordion]
[accordion title="16)  Komu przysługują zniżki?"]
Zniżki proponujemy dzieciom w wieku 7-12 lat w wysokości 50% ceny wycieczki (sprawdź odpowiedni cennik). Dzieci w wieku 0-6 lat jadą na wycieczki bezpłatnie, ale bez gwarantowanego miejsca w autokarze. Jadą wtedy z rodzicami na kolanach. Na dłuższych wycieczkach np. Kapadocja, Pamukkale, Efez, Dalyan, proponujemy wykupienie osobnego miejsca w autokarze w cenie 10 - 15€/wycieczkę 1-dniową, 25€/wycieczkę 2-dniową. Nie ma specjalnych zniżek studenckich czy dla emerytów.
[/accordion]
[accordion title="17)  Kto może skorzystać z promocji?"]
Z promocji może skorzystać każdy, kto zarezerwuje wycieczki z Polski przez Internet (formularz kontaktowy, email). Prosimy o zapoznanie się z aktualnymi promocjami w zakładce promocje
[/accordion]
[accordion title="18)  Jak mogę zapłacić za wycieczki?" last]
Przyjmujemy płatności w złotówkach (przelewem na polskie konto) –dostajesz 5% zniżki (zobacz promocję –tu link do promocji), gotówką na wycieczkach i w biurze w walutach euro, dolar, funt brytyjski, złotówki. Płatność kartą możliwa wyłącznie w biurze podróży w Alanyi.
[/accordion]
[/accordions]