FAQ – Najczęściej Zadawane Pytania

1) Dlaczego nasze wycieczki są takie tanie?
Przede wszystkim brak pośredników, którzy narzucają swoje prowizje, tj. hotele, rezydenci czy polski touroperator. Jesteśmy bezpośrednim organizatorem wycieczek fakultatywnych i jedynym polskim biurem podróży w Turcji, które działa w każdym regionie. Posiadamy najwyższą możliwą licencję „A” organizatora turystyki krajowej i zagranicznej w Turcji. Dzięki temu cena wycieczki jest naprawdę niska, a jakość kategorii A.

2) Czy program wycieczek różni się od tego proponowanego przez rezydenta w hotelu?
Większość naszych wycieczek posiada identyczny a nawet bogatszy program jak np. Kapadocja, Pamukkale, Efez. Programy wycieczek są naszymi programami autorskimi, dobrane pod katem oczekiwań i zainteresowań polskich turystów. Zatrzymujemy się w dobrych a nie najtańszych restauracjach. Stawiamy, na jakość a nie na ilość.

3) Co to jest lunch pakiet i jak go zamawiać?
To inaczej suchy prowiant stosowany, jako substytut śniadania. Pojęcie stosowane przez obsługę hotelową. Każdy, kto wykupił pobyt w danym hotelu, ma prawo do skorzystania z lunch pakietu w sytuacji, gdy wyjeżdża na wycieczkę lub transfer bardzo wcześnie rano, zanim zacznie się godzina śniadania w hotelu bez względu na to czy jedzie z własnym czy z lokalnym biurem. Lunch pakiet przysługuje również dzieciom. Aby zamówić lunch pakiet należy wieczorem! W dniu poprzedzającym wczesny wyjazd zgłosić taką chęć recepcjoniście w hotelu podając ustnie lub pisząc na karteczce:

LUNCH PAKIET x 2 (jeśli 2 osoby), NR POKOJU, GODZINA. np. 5:00

Następnego dnia o podanej godzinie zgłaszamy się ponownie na recepcję i pobieramy swoje pudełka z zapakowanym prowiantem. Jest to najczęściej kanapka, pomidor, ogórek, ser, owoc.


4) Co z ubezpieczeniem na wycieczkach?
W czasie całych Państwa wakacji są Państwo objęci ubezpieczeniem KL i NNW bez względu na to czy korzystają Państwo z naszych usług czy wycieczek od rezydenta. Państwa polisa ubezpieczeniowa działa zarówno na plaży, nad basenem, w hotelu, kiedy wybiorą się Państwo samodzielnie na zakupy czy spacer. Rezydenci w hotelu stosują nielegalne praktyki oczerniania lokalnych biur podróży, mówiąc o braku ubezpieczenia, tylko po to aby sprzedać swoje wycieczki. Przed wyjazdem do Turcji należy zapoznać się z warunkami Państwa ubezpieczenia. Żadne ubezpieczenie nie honoruje wypadków powstałych pod wpływem alkoholi i innych środków odurzających lub chorób przewlekłych, jeśli nie posiadają Państwo dodatkowego ubezpieczenia od chorób przewlekłych. W razie konieczności skorzystania z ubezpieczenia należy zadzwonić pod wskazany na polisie numer alarmowy, aby zgłosić wypadek/chorobę. Rezydent w żadnym wypadku nie pośredniczy w kontaktach z ubezpieczycielem. Tylko Państwo jako właściciel polisy mają obowiązek kontaktu z ubezpieczycielem i podania niezbędnych danych osobowych.

5) Z kim jedziemy na wycieczki?
Wycieczki krajoznawcze prowadzone są przez naszych doświadczonych polskich przewodników razem z przewodnikami tureckimi z ramienia Ministerstwa Turystyki. Wycieczki rekreacyjne np. Jeep Safari, Quad Safari odbywają się po dopieką przewodników anglo-, rosyjsko- i niemieckojęzycznych. Za transfery na wycieczki typu: łaźnia turecka, rejs statkiem, Aquapark odpowiedzialni są kierowcy.

6) Na jakich wycieczkach jest polski przewodnik?
Polscy przewodnicy jadą z Państwem na wycieczki krajoznawcze tj. Kapadocja, Pamukkale, Efez, Dalyan, Tlos i Saklikent, Kanion Sapadere, Efez-Pamukkale, Demre-Myra-Kekova, Anamur, Aquarium. W opisie wycieczek w polu „w cenie” pojawia się lub nie „polski pilot ”. W przypadku grup zorganizowanych oferujemy polskiego przewodnika również na wycieczkach rekreacyjnych np. Rafting. Nasza kadra to zarówno polscy piloci z licencją w tym zawodzie oraz min. Kilkuletnim doświadczeniem w turystyce w Turcji a także polskojęzyczni przewodnicy mieszkający w Turcji na stałe. Posługują się jęz. polskim w stopniu bardzo dobrym oraz najlepiej znają i opowiedzą o zwyczajach, kulturze i życiu codziennym Turków. Są szczególnie lubiani przez naszych turystów.

7) Jakim transportem pojedziemy na wycieczkę?
W zależności od liczby, na wycieczki jeździmy autokarami 40, 30-osobowymi oraz busami na 20, 15 osób i busami 10-osobowymi na wycieczki prywatne. Jest to transport klasy turystycznej zgodny z wymogami przewozu pasażerów marki Mercedes, Safir, Volkswagen. Posiadają mikrofon, radio i/lub TV.

8) Czy w autokarach są toalety?
Tak, ale nie korzystamy z toalet w autokarach ze względu na gorący klimat Turcji, który powoduje szybko brzydkie zapachy. W czasie dłuższych wycieczek zatrzymujemy się max. co 2 h w zajazdach i na stacjach, gdzie znajduje się wiele toalet, najczęściej bezpłatnych. W razie nagłej potrzeby (w przypadku dzieci, nieżytów układu pokarmowego) zatrzymujemy się dodatkowo na życzenie.

9) Czy na wycieczkę mogę zabrać walizkę lub wózek dla dziecka?
Tak, oczywiście. Nasze autokary, busy posiadają luki bagażowe na walizki, wózki, etc. Bagaże podręczne zamieszczamy na górnych półkach lub pod fotelami.

10) Czy mogę zarezerwować miejsce w autokarze?
Nie rezerwujemy i nie przydzielamy numerów miejsc w autokarze. Zajmują Państwo dowolnie wybrane wolne miejsce.

11) Gdzie i o której godzinie jest miejsce zbiórki na wycieczkę?
Odbieramy zawsze Państwa z hotelu. Prosimy oczekiwać przy głównej bramie hotelu, budce ochrony/szlabanie lub jeśli hotel nie ma bramy wjazdowej po prostu przed hotelem przy ulicy. W potwierdzeniu rezerwacji i na bilecie podajemy godzinę zbiórki. Tolerancja spóźnienia naszego transportu +20min. Po tym czasie prosimy o kontakt sms lub telefon na numer +90 531 707 9444.

12) Jak rozpoznamy że to transport na naszą wycieczkę?
Przewodnik lub kierowca podejdzie do Państwa i poprosi o bilet lub sms z potwierdzeniem rezerwacji. Porównuje te dane ze swoją listą. Bardzo ważne jest aby po przyjeździe do Turcji potwierdzić rezerwację podając nr pokoju w Państwa hotelu sms-em na nr +48 508736461.

13) Co się stanie jeśli spóźnię się na zbiórkę?
Jeśli nie ma Państwa na miejscu zbiórki, a telefon w Państwa pokoju hotelowym nie odpowiada, wycieczka rusza dalej. W tej sytuacji nie zwracamy pieniędzy za wycieczkę, możliwa jest zmiana terminu na inny lub zmiana na inną wycieczkę.

14) Czy mogę zrezygnować z wycieczki?
Tak. Jeśli rezygnacja nastąpi na min.24h przed godziną zbiórki na zarezerwowaną wycieczkę, a wycieczka została wcześniej opłacona, zwracamy pełny koszt. Jeśli rezygnacja nastąpi na mniej niż 24h przed podaną godziną wyjazdu na wycieczkę, a wycieczka została wcześniej opłacona, nie ma możliwości rezygnacji ze zwrotem kosztów. Zwrot kosztów przysługuje w tym wypadku wyłącznie za okazaniem oświadczenia lekarskiego o chorobie.

15) Czy wycieczka może być odwołana?
Z powodu sił wyższych, kataklizmów czy niewystarczającej liczby chętnych wycieczka może być odwołana. Zachęcamy do wczesnej rezerwacji z Polski – zwiększasz tym szansę ze wycieczka się odbędzie, a także możesz skorzystać z atrakcyjnych zniżek i promocji.

16) Komu przysługują zniżki?
Zniżki proponujemy dzieciom w wieku 7-12 lat w wysokości 50% ceny wycieczki (sprawdź odpowiedni cennik). Dzieci w wieku 0-6 lat jadą na wycieczki bezpłatnie, ale bez gwarantowanego miejsca w autokarze. Jadą wtedy z rodzicami na kolanach. Na dłuższych wycieczkach np. Kapadocja, Pamukkale, Efez, Dalyan, proponujemy wykupienie osobnego miejsca w autokarze w cenie 10 – 15€/wycieczkę 1-dniową, 25€/wycieczkę 2-dniową. Nie ma specjalnych zniżek studenckich czy dla emerytów.

17) Kto może skorzystać z promocji?
Z promocji może skorzystać każdy, kto zarezerwuje wycieczki z Polski przez Internet (formularz kontaktowy, email). Prosimy o zapoznanie się z aktualnymi promocjami w zakładce promocje

18) Jak mogę zapłacić za wycieczki?
Przyjmujemy płatności w złotówkach (przelewem na polskie konto) –dostajesz 5% zniżki (zobacz promocję –tu link do promocji), gotówką na wycieczkach i w biurze w walutach euro, dolar, funt brytyjski, złotówki. Płatność kartą możliwa wyłącznie w biurze podróży w Alanyi.

Zadaj nam pytanie Napisz do nas... Wyślij

Facebook